Köpvillkor 💳
Betalning
Alla beställningar via Grönström är bindande, betalning ska ske i svenska kronor. Alla priser är inklusive moms om inget annat anges. Momsen på livsmedel är 12 % vid avhämtning och utkörning och i övrigt är momsen 25 %. Kvitto och momsspecifikation erhålls från respektive restaurang.
Ångerrätt
Vid beställning av livsmedel gäller ingen ångerrätt. Har dock restaurangen inte startat med er beställning eller beställt råvaror till den, kan det vara okej att avbeställa.
Villkorsändringar
Grönström har rätt att ändra dessa villkor utan att i förväg få ditt godkännande. Vi informerar om ändringen minst en vecka innan den träder i kraft. Informationen lämnas på webbplatsen. Genom att fortsätta att nyttja vår webshop efter att ändringen trätt i kraft godkänner du ändringen.
Utkörningsvillkor & frakt 🚚
Leverans
Vårt mål är att erbjuda kortast möjliga leveranstid, och att alltid anlända på utsatt tid. Utkörning sker kring lunchtid mellan 11:00-12:00. Vi reserverar oss för eventuella dröjsmål till följd av lång orderkö eller trafikproblem. För särskilt långa leveranstider har restaurangen det yttersta ansvaret att meddela kunden om detta. Kunden har ansvar att ange korrekta adress- och kontaktuppgifter. Om kunden ej kan nås på angivet telefonnummer är beställningen inkorrekt genomförd och ingen vidare leveransskyldighet föreligger. Våra utkörningsområden är Högsbo/Sisjön, Mölndal/Åby, Frölunda/Askim & Linnéstan och restaurangen har rätt att neka utkörning till områden utanför dessa. Minsta beställning för utkörning är tre luncher (fraktavgift på 90:- tillkommer). Gratis frakt vid beställning av tio luncher eller fler.
Allmänna villkor och bestämmelser
Grönström förmedlar beställningar av livsmedel från beställaren till den av kunden valda restaurangen. Varje restaurang har specifika öppettider och erbjuder olika möjligheter i form av avhämtning och utkörning. Vid lagd beställning ansvarar varje enskild restaurang själv för att denna behandlas. Vi försöker alltid upptäcka och varna om eventuella driftstörningar, men ansvarar inte för fördröjd eller utebliven leverans till följd av eventuella tekniska problem.
GDPR 🔒
Hur vi hanterar och skyddar din personliga information
Det är viktigt för oss att du känner dig trygg när du besöker oss, och vi har därför sammanfattat hur vi skyddar, hanterar och använder personuppgifter på grönström.se. När dataskyddslagen GDPR, som trädde i kraft den 25 maj 2018, kom uppdaterade vi vårt sätt att hantera personuppgifter och gjorde det ännu tydligare för dig för vilket ändamål vi sparar och använder kunddata. GDPR står för Allmänna databeskyddsförordningen och ersätter personuppgiftslagen. För dig som användare betyder det att du får större kontroll över hur din personliga information används.
Vad vi sparar och varför
Informationen vi har om dig är den information vi får när du besöker vår webbplats och handlar med oss. Vi sparar information om dina mönster och vad du klickar på. När du gör en beställning sparar vi information som namn, telefonnummer och e-postadress. För att skicka information om din bokning, om denna är godkänt, och digital kommunikation i form av nyhetsbrev och textmeddelanden, sparar vi din e-postadress och ditt telefonnummer. Den personliga information vi får i samband med beställningar och kontoregistrering sparas också för eventuella framtida stöd, klagomål och garantier. Vi strävar ständigt efter att vara relevant för dig som kund, och för att kunna göra det analyserar vi en individuell och segmentbaserad analys baserad på ålder och demografi samt köp och klickhistorik. Analysen avgör sedan vilka produkter vi köper, vilka erbjudanden och erbjudanden vi erbjuder, vilken digital kommunikation du får och hur vi styr vår externa annonsering. Insikten används också i arbetet med vårt leveransbjudande och hur vi utvecklar vår verksamhet i stort. Här kan du läsa mer om hur vi samlar in data och använder cookies.
Så här länge sparar vi personuppgifter
Personuppgifter lagras under den tid där det finns ett pågående användarrelation såväl som i enlighet med föregående samtycke. Vi behandlar inte kunddata som är äldre än två år, men för vår redovisning behöver vi spara bokningshistorik i sju år. Om du vill ta bort din personliga information tidigare än eller vill säga upp ditt samtycke avseende digital kommunikation i form av nyhetsbrev och textmeddelanden är du alltid välkommen att kontakta oss och vi ordnar det omedelbart. Om du inte längre vill få nyhetsbrev från oss, kan du också avregistrera via länk direkt i nyhetsbrevet. Information om hur du och andra besökare navigerar på vår webbplats och hittar oss, samlar vi in via Google Analytics och Google Search Console, dessa data sparas sedan i 26 månader.
Så här skyddar vi dina personuppgifter
När du lämnar information om dig själv i samband med bokningsförfrågan bör du alltid vara säker på att vi hanterar din personliga information på ett säkert sätt. Känslig information skickas alltid krypterad (SSL) så att tredje part inte kan komma åt informationen. Varhelst känslig data skickas, krypteras överföringen och vi arbetar dagligen för att säkerställa att vi och våra system överensstämmer med gällande säkerhetsstandarder. Det är extremt sällsynt, men om en dataöverträdelse inträffar har vi klara och konkreta förfaranden för hur vi hanterar dessa för att minimera skador. Du som kund kan också vara lugn att om något händer, kommer du givetvis att bli informerad.
Dina rättigheter
Du har alltid rätt att få utdrag om vilken information vi har om dig när som helst och för att veta hur och för vilket ändamål din personliga information används. Om du inte håller med hur vi använder din personliga information har du rätt att göra invändningar och återkalla ditt samtycke. Du har också rätt att begära att vi tar bort all personlig information vi har om dig. Du är välkommen att kontakta oss för att svara på frågor och oro över din personliga information. Vår kundservice finns tillgänglig på kontakt@gronstromsallad.se.